Klachtenregeling / Garantie & Reparatie

Omdat wij onze klanten een optimale service willen verlenen vinden wij het belangrijk te horen als je klachten heeft over het gekochte product. Doe dit – mede om eventuele schade te beperken – zo snel mogelijk. Volgens de wet is een klacht op tijd kenbaar gemaakt als dit binnen twee maanden na ontdekking gebeurt. Dit geldt ook in het geval dat het gekochte product niet de eigenschappen heeft die je op grond van de koopovereenkomst mocht verwachten. Het is van belang om eventuele klachten schriftelijk kenbaar te maken.

Als u een klacht bij ons indient zal die uiterlijk binnen 14 dagen worden beantwoord. Hebben wij daarvoor meer tijd nodig, dan laten wij dit binnen 14 dagen weten wanneer je antwoord kunt verwachten.

Wordt een klacht niet naar tevredenheid van de consument opgelost is, dan kan deze gebruik maken van de bemiddelingsregeling van ICTWaarborg door het bemiddelingsformulier op www.ictwaarborg.nl in te vullen.

Belangrijke informatie over Garantie & Reparatie van uw

product!

EB Service Raalte streeft ernaar dat u 100% tevreden bent met je aanschaf. Hiervoor zijn een aantal procedures t.b.v. garantie, reparatie opgesteld. Deze zijn hieronder te vinden.

Optie 1: Pakket beschadigd

Controleer voordat het tekenen voor ontvangst bij de postbode of het pakket onbeschadigd is. Teken niet voor ontvangst als je een beschadigd pakket heeft ontvangen. Als je niet tekent wordt het pakket automatisch retour gestuurd naar EB Service Raalte.

Optie 2. Product reeds defect bij ontvangst – DOA (Dead On Arrival)

In een uitzonderlijk geval is een product bij ontvangst reeds defect. Neem binnen 8 dagen na ontvangst contact op met op via 06-51538064 of info@ebserviceraalte.nl en meld de klacht. Je krijgt een nieuw product en hoeft geen reparatieprocedure te doorlopen.

Spelregels DOA procedure:

  • Het product dient in originele, ongebruikte staat te zijn;
  • Het product dient in de onbeschadigde, niet beschreven fabrieksverpakking voorzien van alle accessoires en boekjes te worden geretourneerd;
  • Na ontvangst en controle stuurt EB Service Raalte gratis een nieuw product toe. Uiteraard dient de retour te voldoen aan bovenstaande voorwaarden;
  • EB Service Raalte streeft ernaar de retourzending binnen 5 werkdagen na ontvangst te verwerken.

Optie 3. Ruilen en annuleren

Alle producten van EB Service Raalte kunnen door consumenten tot 31 dagen na ontvangst gratis geretourneerd worden. Neem binnen 31 dagen na ontvangst contact met ons op via 06-51538064 of ticket@ebserviceraalte.nl en geef aan of je het product wil ruilen voor een ander product, of het aankoopbedrag terug wilt ontvangen.

Spelregels ruilen & annuleren:

  • Het product dient in originele, ongebruikte staat te zijn;
  • Het product dient in de onbeschadigde, niet beschreven fabrieksverpakking voorzien van alle accessoires en boekjes te worden geretourneerd;
  • De wettelijke bedenktijd geldt niet voor zakelijke bestellingen en geactiveerde prepaid pakketten;
  • EB Service Raalte streeft ernaar om binnen 5 werkdagen na ontvangst je retour te verwerken. Uiteraard dient je retour te voldoen aan bovenstaande voorwaarden.

Retour instructies:

  • Verpak het product compleet met alle boekjes en accessoires in een stevige doos (geen envelop!) met bubbeltjesplastic of ander beschermend materiaal;
  • Je bent zelf verantwoordelijk voor de staat waarin EB Service Raalte het product retour ontvangt;
  • Voeg de originele pakbon en een brief met omschrijving van de reden van retourzending toe. Vermeld als je het aankoopbedrag terug wilt ontvangen, het rekeningnummer, in de brief;
  • Je kunt de het pakket versturen naar onderstaand adres. Vermeld voor de snelste verwerking het ordernummer ook op de buitenkant van het pakket.
  • Bewaar de track & trace code van PostNL goed.

EB Service Raalte

t.a.v. Afdeling Retouren

De Maten 77

8101 GD Raalte

Pakketten die niet aan de retour instructies voldoen, worden niet in behandeling genomen.

Vragen over uw aankoop?

Bekijk op onze website de meest gestelde vragen over je product of neem contact op met onze klantenservice via ticket@ebserviceraalte.nl.

Reparatieprocedure

Elke fabrikant heeft zijn eigen reparatieprocedure. EB Service Raalte houdt deze nauwlettend voor haar klanten in de gaten. Hierbij zoeken wij niet alleen naar de standaardprocedures maar denken wij ook met onze klanten mee. De procedures zijn gericht op een snelle, correcte en definitieve afhandeling van je probleem.

Reparatiestatus

De normale doorlooptijd van een reparatie is 5 tot 10 werkdagen, maar kan uitlopen als er onderdelen nabesteld moeten worden. Tijdens de reparatie wordt je per e-mail op de hoogte gehouden van de voortgang. Mocht je een toestel op sturen dan verzoeken wij  om het volgende document in te vullen en mee te sturen, Reparatiebon.

Garantie na Reparatie

Onze garantie voor de volgende reparaties zijn:

  • Montage van touchscreen/display module 3 maand;
  • Montage van accu/batterijen 3 maand;
  • Anders tenzij specifiek aangegeven op de site 3 maand.

Mocht zich in deze periode een probleem voor doen dan verzoeken wij je dit aan ons te melden.

De garantie van de reparatie vervalt bij:

  • Val en stootschade;
  • Waterschade.